Projectbeeld Bestelgemak voor wijnen uit het hogere segment
Bosman Wijnkopers B.V.

Bestelgemak voor wijnen uit het hogere segment

De ervaren retailers achter het kleine en onafhankelijke Bosman Wijnkopers waren toe aan een moderniseringsslag. Ik mocht daartoe hun gevestigde winkel vertalen naar een B2C-webshop met specialistische UX.

De opdracht

Een webshop voor de thuisbezorging van wijn aan de consument. De hooggewaardeerde winkelbeleving aan de sjieke Haagse Frederik Hendriklaan moest je blijven voelen in de online shopervaring. Er was daarom behoefte aan een partij die naast IT- en communicatie-kennis ook affiniteit met gastronomie en wijnen had, om de nieuwe winkelidentiteit online vorm te geven. Ik mocht de klus klaren.

De klant

Het Haagse Bosman Wijnkopers voorziet consument en horeca van biologische wijnen uit het middensegment en daarboven. Onder leiding van de charismatische wijnveteraan Nico McGough keren de flessen van Bosman Wijnkopers regelmatig terug in de lijstjes, onder andere in die van Harold Hamersma en Nicolaas Klei.

Ro Achterberg
Laten we kennismaken