Projectbeeld Meer klant­inschrijvingen door een betere gebruikers­ervaring
Vriesia B.V.

Meer klant­inschrijvingen door een betere gebruikers­ervaring

Drogisterijgroothandel Vriesia B.V. ging over op een digitale klantinschrijving. Via user testing, diverse enterprise-koppelingen en moderne webontwikkeling maakte ik een frictieloze onboarding.

De opdracht

Een digitalisering van de voormalige papieren klantinschrijving. Door te koppelen met diverse API's kan met minimale gebruikersinvoer en lage foutgevoeligheid in enkele minuten een klantinschrijving worden afgerond. Via user testing met zowel het interne debiteurenbeheer als met proefpersonen is een soepele ervaring ontstaan.

De klant

De Alkmaarse groothandel in zelfzorggeneesmiddelen en drogisterij-artikelen Vriesia B.V. begon al in 1910, maar bevoorraadt tegenwoordig zowel fysieke drogisterijen als online formules. Van alle Nederlandse drogisterijgroothandels behoort Vriesia tot het handjevol spelers dat met artikelen, diensten en advies een totaalformule kan bedienen.

Ro Achterberg
Laten we kennismaken